Creen un peix biohíbrid que res gràcies a cèl·lules cardíaques humanes

Un grup d’investigació de la Universitat d’Harvard (els EUA) en col·laboració amb equips de la Emory University, ha dissenyat i construït el primer peix biohíbrid totalment autònom format per cèl·lules mare de cor humà. Aquesta investigació, publicada en la revista Science, és un pas molt important en el coneixement científic dels principis biofísics que fan funcionar el cor. L’objectiu final d’aquest estudi és “construir un cor artificial complet per a reemplaçar un amb malformacions en un xiquet”, afirma Kit Parker, autor sènior  i professor de l’Escola de Bioingenieria i Ciències Aplicades John A. Paulson d’Harvard.

El peix biohíbrid (format per components biològics i artificials) està fabricat amb un hidrogel gelatinós al qual s’ha afegit un parell de capes de teixit muscular de cor humà fabricat a partir de cèl·lules mare modificades genèticament. Quan una capa d’aquest teixit es contrau, l’altra s’estira, activant una proteïna que desencadena el procés de moviment autònom del peix que va estar en moviment durant 100 dies. Aquest sistema de bicapa muscular replica el mecanisme que fa bategar el cor constantment el que ajudaria, en un futur , a la construcció d’un cor artificial totalment funcional.

Fonts: SciencieHarvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences