Un tallafocs genètic per a protegir els ecosistemes naturals dels virus

Un grup d’investigació de l’Escola de Medicina d’Harvard (els Estats Units) ha modificat el codi genètic d’un cep bacterià de l’espècie E. coli de manera que siga immune a tots els virus de la naturalesa. L’objectiu fonamental d’aquest estudi, publicat en la revista Nature, és eliminar el risc de contaminació viral, un seriós problema que produeix elevades pèrdues en aquells processos productius industrials que involucren bacteris.

Aquest nou codi genètic intercanviat fa que les cèl·lules siguen resistents a tots els virus naturals i evita que la informació genètica fluïsca dins i fora dels organismes genèticament modificats. A més, com aquestes cèl·lules poden tindre un avantatge selectiu sobre els organismes silvestres a causa d’aquesta resistència als virus, l’equip d’investigació ha desenvolupat en el mateix sistema una mesura de seguretat destinada a impedir que el material genètic modificat puga incorporar-se a cèl·lules naturals, evitant el risc de fugida a la naturalesa.

En resum, aquest descobriment pot proporcionar la base per a una estratègia general per a fer que qualsevol organisme siga resistent de manera segura a tots els virus naturals i evitar que la informació genètica fluïsca dins i fora dels organismes genèticament modificats. Amb aquest nou tallafocs genètic, es podrien protegir els ecosistemes naturals de virus que podrien causar danys irreparables.

Bacterias E-Coli

Bacterias E. Coli. Eric Erbe / WKIMEDIA COMMONS

Font: Nyerges, A., Vinke, S., Flynn, R. et al. A swapped genetic code prevents viral infections and gene transfer. Nature (2023). DOI: https://doi.org/10.1038/s41586-023-05824-z