Cristalls de temps: un avanç únic en la física

Un equip de la Universitat TU Dortmund, a Alemanya, ha aconseguit crear un cristall de temps ultra-robust i durador, un que va multiplicar per diversos milions de vegades el temps que van durar altres cristalls similars en experiments anteriors.

Aquest descobriment, publicat en la revista Nature Physics, ha marcat una fita en la física perquè desafia la nostra comprensió tradicional dels estats de la matèria, afegint una nova dimensió al que considerem possible en el món físic. Aquest assoliment demostra que és possible que algunes propietats físiques canvien de manera espontània i periòdica amb el temps, desafiant la percepció tradicional dels cristalls i obrint noves vies per a la tecnologia i la comprensió de l’univers.

A diferència dels cristalls sòlids ordinaris, que mostren patrons repetitius en l’espai, els cristalls de temps el fan en el pla del temps, mantenint la seua estructura en una seqüència cíclica que desafia l’equilibri convencional. Aquest fenomen obri portes a potencials aplicacions en la computació quàntica i altres tecnologies futuristes, prometent avanços que podrien transformar la tecnologia tal com la coneixem.

Cristal de tiempo

El que sembla una flama és la mesura del nou cristall del temps: cada punt correspon a un valor experimental, la qual cosa dona com a resultat diferents visions de la dinàmica periòdica de la polarització de l’espín nuclear del cristall del temps. Font: TU Dortmund University

Fuente: Nature Physics