Troben reserves d’hidrogen natural que podrien alimentar la Terra durant 170.000 anys
fuente de energía, hidrógeno natural, Nature, renovable, Tierra
19 de maig 2025
Un equip internacional de científics de les universitats d’Oxford, Durham i Toronto ha identificat enormes reserves d’hidrogen natural a l’escorça continental de la Terra, acumulades durant més de mil milions d’anys. Aquesta troballa, publicada a la revista Nature, suggereix que aquestes reserves podrien abastir les necessitats energètiques del planeta durant almenys 170.000 anys, posicionant l’hidrogen com una font energètica pràcticament inesgotable.
L’estudi proposa noves metodologies per identificar dipòsits subterranis viables d’hidrogen, similars als processos usats per explorar heli, considerant factors com la producció d’hidrogen, el tipus de roques i les condicions geològiques. L’hidrogen natural, generat a partir d’hidrocarburs, es perfila com una alternativa neta als combustibles fòssils. En termes tècnics, l’hidrogen es classifica en diferents colors segons el seu origen energètic: gris (gas i metà), marró (carbó) i verd, el més prometedor, produït a partir d’energies renovables
Tot i això, els científics adverteixen que encara hi ha desafiaments significatius per a l’extracció i comercialització d’aquest recurs. La manca de tecnologia adequada i la necessitat de desenvolupar mètodes eficaços d’exploració són clau per accedir a aquestes fonts energètiques sostenibles.
Aquest descobriment podria revolucionar els sistemes energètics globals i ésser instrumental en la transició cap a una energia més neta i sostenible.