L’Índia descobreix una serp prehistòrica de 15 metres que qüestiona el regnat de la Titanoboa
Guinness World Records, India, paleontología, serpiente, Titanoboa, Vasuki
11 de maig 2026
Un equip de paleontòlegs ha tornat a obrir el debat sobre quina va ser la serp més gran de la història després d’analitzar les restes fòssils de Vasuki indicus, una espècie gegant trobada a l’estat de Gujarat, a l’oest de l’Índia. Els investigadors calculen que aquest animal podria haver arribat entre els 11 i els 15 metres de llargària, unes dimensions semblants —o fins i tot superiors— a les de la coneguda Titanoboa sud-americana.
Els fòssils es van localitzar a la mina de lignit de Panandhro i tenen una antiguitat aproximada de 47 milions d’anys, corresponents a l’Eocé Mitjà. La troballa inclou 27 vèrtebres fossilitzades, algunes encara unides, cosa que ha permés reconstruir la grandària aproximada del rèptil.
L’espècie ha sigut batejada com Vasuki indicus, en honor a la serp mitològica vinculada al déu Shiva dins de la tradició hindú. Segons l’estudi publicat en Scientific Reports, el rèptil pertanyia a la família extinta Madtsoiidae i es tractava d’una serp de cos robust que probablement atacava les seues preses per sorpresa, de manera semblant a les anacondes actuals.
Fins ara, el rècord de serp més gran coneguda corresponia a Titanoboa cerrejonensis, descoberta a Colòmbia. Però les noves estimacions sobre Vasuki indicus han reactivat la discussió científica. Inclús Guinness World Records admet que les dos espècies podrien haver tingut dimensions molt semblants.








