CCN3, la nova esperança per a la salut òssia

Un equip d’investigadors de la Universitat de Califòrnia ha descobert una hormona cerebral materna, anomenada CCN3, que té el potencial de transformar el tractament de malalties òssies. Publicada a la prestigiosa revista Nature, aquesta troballa mostra que la CCN3 pot incrementar significativament la massa òssia.

L’hormona CCN3 va ser identificada com un factor clau en la regeneració i la fortificació òssia. L’equip, liderat per la professora Holly Ingraham, va fer estudis en models animals que van demostrar un augment notable en la densitat òssia gràcies a aquesta hormona.

El descobriment va ser corroborat mitjançant un innovador estudi que va utilitzar la tècnica de parabiosi, on dos ratolins són quirúrgicament units per compartir el sistema circulatori. Els resultats van mostrar que la presència de CCN3 al cervell dels ratolins mutants portava a un augment de fins a 152% a la massa òssia en comparació amb els controls.

“La identificació de CCN3 obre noves possibilitats en el tractament de l’osteoporosi i altres condicions que afecten la salut òssia”

Holly Ingraham, professora de Farmacologia Molecular Cel·lular de la Universitat de Califòrnia.

Els investigadors esperen que aquestes troballes es puguin traduir aviat en tractaments clínics per a humans, proporcionant una nova esperança per a milions de persones que pateixen malalties òssies debilitants. Aquest avenç científic no només promet millorar la qualitat de vida dels pacients, sinó que amb investigacions addicionals i assaigs clínics, CCN3 es podria convertir en un pilar fonamental en la lluita contra la pèrdua òssia i altres patologies relacionades.

Font: Revista Nature