Gingebre: potencial tractament contra el càncer

Un equip d’investigadors de la Universitat Metropolitana d’Osaka al Japó ha realitzat un important descobriment sobre el gingebre kencur, una varietat de gingebre que creix en el sud-est asiàtic, concloent que posseeix notables propietats anticancerígenes.

Amb la direcció de la professora Akiko Kojima, de l’Escola de Graduats en Vida Humana i Ecologia, l’equip va aprofundir en els components moleculars d’esta planta i els seus efectes sobre les cèl·lules canceroses. En els seus estudis, van descobrir que l’extracte de kencur i el seu component actiu principal, el p-metoxicinamato d’etil (EMC), poden suprimir eficaçment el creixement de cèl·lules canceroses en experiments cel·lulars i amb animals. Altres fitoquímics presents en la planta també contribueixen a esta propietat. El EMC actua disminuint l’expressió del factor de transcripció mitocondrial A (*TFAM), relacionat amb la proliferació de cèl·lules canceroses.

Esta troballa, publicat en la revista *Heliyon, és un pas important en la investigació de tractaments contra el càncer i podria tindre un impacte significatiu en la medicina oncològica. Si els resultats es confirmen en estudis posteriors amb éssers humans, el gingebre kencur podria convertir-se en una valuosa eina en el tractament del càncer. A més dels seus beneficis culinaris, esta espècia podria oferir una nova esperança per als qui lluiten contra esta malaltia devastadora. El gingebre és conegut pel seu sabor i aroma únics, i és ric en vitamines, minerals i compostos bioactius que li confereixen beneficis per a la salut. Este descobriment destaca encara més el potencial del gingebre en la prevenció i el tractament de malalties, particularment el càncer.

Jengibre

Fresh ginger root and sliced on wooden table. Freepik

Font: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844023047965?via%3Dihub

Imatge: Freepik